10:15 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فروش نفت

برجام؛ عامل کلیدی تاثیرگذار بر بازارهای مالی
به گفته مدیر عامل گروه مالی شریف، تشکیل سبدی از بازارهای مختلف، بهترین استراتژی در حال حاضر است و رویکرد مناسب فعلی سرمایه گذاران این است که با دانش و اطلاعات کافی وارد بازار سرمایه شوند؛ زیرا بازار سرمایه پس از افت شدید خود به شرایط باثباتی رسیده است و دیگر از رشدهای هیجانی یا صف های فروش طولانی در آن خبری نیست.
قیمت نفت در سراشیبی!
نماد برتر - قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش پیدا کرد، اما تحت تاثیر دورنمای مثبت تقاضا، در مسیر دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.
راهکارهای ارائه‌شده برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اثرگذار نیست
نماد برتر - تمام این اتفاقات با خو‌ش‌بینی به احیای برجام و لغو تحریم‌ها رخ داده و چنانچه مذاکرات به نتیجه نرسد و وضعیتی ایجاد شود که توافق احتمالی زیر سوال برود، قاعده بازی در بازار سرمایه و سایر بازار‌های مالی هم تغییر خواهد کرد.
هالک بانک: پیگرد قضایی را تمام کنید!
نماد برتر - هالک بانک که از سوی آمریکا متهم به کمک به دور زدن تحریم های ایران و یک میلیارد دلار پولشویی شده است، خواستار پایان پیگرد قضایی پرونده تحریمی ایران شد.
حقوق کارمندان 35 درصد افزایش یابد / مخالف؛دولت!
نماد برتر - نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد نمایندگان برای افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده و با وجود نظر مخالف دولت خبر داد.
تحقق ۸۷ درصد بودجه با درآمد ماهانه ۷۴۰ میلیارد تومانی و فروش سهام + جدول
نماد برتر- ۸۶ درصد از بودجه در ۹ ماه سال محقق شد و دولت ماهانه ۷۴۰ میلیارد تومان از فروش نفت و گاز و ۲۵.۳ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی درآمد کسب کرد
«شپنا» بهتر از «شراز» بود
نماد برتر- «شپنا» که در بازار سرمایه حال و روز خوشی ندارد، صورت‌های مالی مطلوبی را منتشر کرده و خبر از بهبود وضعیت داده است.
کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی هزینه‌ها در اصلاحیه بودجه
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع و هزینه‌کاهش یافت.
اثر تغییر دامنه نوسان در میان‌ و بلندمدت با شائبه دستکاری/پیش بینی روند معاملات
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اعمال دامنه نوسان نامتقارن و پیش بینی روند معاملات گفت: اثر این دستورالعمل بر رشد بازار در میان‌ و بلندمدت ادامه‌دار نبوده و شائبه دستکاری را تقویت می کند.
سه راه‌حل برای بایدن در خروج از بن‌بست برجام و مذاکره با ایران
نماد برتر- با بررسی آخرین مواضع تهران و واشنگتن درباره برجام، رئیس جمهور جدید آمریکا برای خروج از بن‌بست هسته‌ای و مذاکره با ایران، سه راه‌حل در پیش دارد .
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دو سقف و دو زمانه شد / رشد ۳۸ درصدی منابع
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق از دو سقفی و دو زمانه بودن لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: منابع عمومی دولت با رشد ۳۸ درصدی به ۱.۱ هزار هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
ثبت رکوردهای جدید صادرات نفت و پیش بینی هفته‌های خوشی
نماد برتر- معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری فروش نفت در سه سال اخیر و ثبت رکوردهای جدید صادرات در ماه گذشته ، هفته‌های خوشی را برای آینده ایران پیش بینی کرد .
دلار ۱۷.۵ هزار تومانی و پیش بینی فروش یک میلیون بشکه نفت در بودجه
نماد برتر- نماینده مجلس از در نظر گرفتن دلار ۱۷.۵ هزار تومانی و پیش بینی فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.
احتمال تغییر عامل اصلی رشد شاخص در آینده و افزایش جذابیت بورس
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد عامل اصلی رشد قیمت سهام و شاخص بورس تغییر کرده و به جای انتظارات تورمی وابسته قیمت های جهانی و نوسان دلار باشد.
رابطه مالی جدید دولت و نفت با لغو سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت نفت از صادرات
نماد برتر- طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در راستای اصلاح رابطه مالی دولت و نفت سهم ۱۴.۵ درصدی این شرکت از فروش نفت از بودجه حذف و با توجه به هزینه‌های انجام شده تعیین خواهد شد.